نگاه ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان به ایران اسلامی است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، دكتر 'سید محمد حسینی' عصر جمعه در كنگره 'مسجد، كانون بصیرت و بیداری اسلامی' در مدرسه دارالشفاء قم افزود: آشنایی جهانیان با نظام مقدس جمهوری اسلامی درحال افزایش است و ملت های مختلف، ایران را تحسین كرده و آن را به عنوان الگوی خود برگزیده اند.

وی، با بیان اینكه امروز باید تجربیات ارزشمند انقلاب اسلامی را در اختیار ملت های مسلمان قرار دهیم، خاطرنشان كرد: اصل و اساس حركت مردم در انقلاب های منطقه، اسلام و آموزه های دینی است این و حركت بزرگتر از آن است كه در واژه بهار عربی گنجانده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: پس از خیزش موج بیداری اسلامی، محدودیت ها و فضای اختناق حاكم بر كشورهای منطقه از میان رفت و این فرصت ارزشمندی است كه مبلغان پرورش یافته در حوزه های علمیه و جامعه المصطفی، فرهنگ اصیل اسلامی را هرچه بیشتر برای جهانیان تبیین كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد كانون های فرهنگی هنری مساجد را از جمله تجربیات ارزشمند انقلاب عنوان كرد و افزود: كانون های مساجد با ارایه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی، تاثیرات شگرفی در رفع معضلات میان نسل جوان و نوجوان ایفا می كنند.

حسینی با بیان اینكه امروز جوانان با ایمان كشورمان با عزم و اراده راسخ در عرصه حفظ و حراست از كیان نظام اسلامی حضوری پرشور دارند اظهار داشت: شخصیت ها و بزرگان دین كه در عصر خود از پیشقراولان بیداری و حركت های انقلابی بوده اند، باید برای جوانان الگوسازی شوند.

وی در پایان از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله نوری همدانی كه با روشنگری های خود در جریان فتنه، نقش موثری برای بصیرت افزایی و آگاهی دادن به جامعه ایفا نمود، قدردانی كرد.

كنگره 'مسجد، كانون بصیرت و بیداری اسلامی' با حضور آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید، دكتر 'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان كانون های مساجد و طلاب و فضلای حوزه های علمیه روز جمعه در قم برگزار شد و طی آن از صاحبان مقالات برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

8146 / 1355/380





:: برچسب‌ها: خورشید , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: